Godišnja izvješća o provedbi ZPPI za 2016., 2017. i 2018. godinu, nalaze se u privitku.
Twitter danas slavi svoju petu godišnjicu, a vrijednost tvrtke se procjenjuje na 7 milijardi dolara. Za prvih 600 tisuća korisnika trebalo im je 16 mjeseci, a danas ih se toliko prijavljuje svakog dana.
Lako ćete nas pronaći na Twitteru pod imenom skolapopovac i prvi saznati sve novosti o događanjima u našoj školi. Ukoliko još uvijek niste upoznati s Twitterom pravo je vrijeme da sve informacije saznate pod opširnije.
Twitter je microblogging servis i društvena mreža koja se bazira na razmjenjivanju kratkih poruka i druženju, odnosno praćenju, drugih korisnika. Korištenje je besplatno, a može se koristiti putem weba, raznih desktop aplikacija i mobilnih telefona.
Twitter je pokrenut 2006. godine, ali tek ove godine počinje značajnije rasti i privlačiti sve veći broj korisnika. Velik broj korisnika dolazi nakon zasićenja Facebookom i drugim kompliciranim i napornim društvenim mrežama s gomilom beskorisnih opcija, napornih cimanja od strane poznatih i nepoznatih, kvizova, testova… Kod Twittera stvari su daleko jednostavnije i osim osnovnog izmjenjivanja poruka i praćenja, gotovo da i nema niti jednu drugu mogućnost.
Cijelu priču započeo je Jack Dorsey, programer i web entuzijast, koji je s idejom o web servisu na kojemu bi korisnici mogli brzo javljati što rade i gdje su došao ekipi ODEO-a, sajta koji agregira video i audio sadržaj. Na priču se primio pokretač Odea i iskusnjara na području društvenih mreža i korisničkog kontenta, Bizz Stone, te su njih dvojica u roku od dva tjedna složili prototip Twittera. Pridružio im se i Evan Williams, čovjek koji je skovao izraz "blogger" i bio jedan od ljudi koji su pokrenuli masovno bloganje.
Trojac je ubrzo privukao investitore, gomilu venture fondova čija lova još uvijek financira razvoj Twittera.
Dosta o povijesti, idemo na praktičnu primjenu. Dakle, što to jest Twitter i kako ga koristiti. Početak je vrlo lak: dovoljno je otići natwitter.com i nakon brze i jednostavne registracije, početi koristiti najbrže rastući web fenomen (ove godine barem, a dogodine – vidjet ćemo…). Twitter ne traži nikakva podešavanja, instalacije, čeprkanje po kôdu… nakon registracije imat ćeš svoj twitter profil s adresom "twitter.com/imekorisnika" i možeš početi cvrkutati do mile volje.
Naravno, cvrkutanje bit će prilično samotno ako s vremenom ne pribaviš krug prijatelja, odnosno "followera" s kojima ćeš razmjenjivati poruke i statuse. Počni s prijateljima i poznanicima iz RL (Real Life), a kada napucaš određeni broj poruka, počni širiti mrežu i pratiti zanimljive profile poput našeg :) http://twitter.com/skolapopovac
Ne zaboravi, twitter nije blog! Dakle, mani se filozofiranja, dubokoumnih statusa (poput onih na facebooku). Imaš 140 slova (s razmacima) da se izraziš i iskoristi ih najbolje što možeš.
Prije svega, na twitteru se javlja gdje si i što radiš. Twitter može biti vrlo koristan ako s prijateljima želiš dogovoriti izlazak, zatražiti neki savjet ili pomoć, podijeliti neki zanimljiv događaj, trenutak u životu.
Twitter nije MySpace, pa je razina prilagodbe izgleda profila minimalna, ali nije niti facebook gdje je uopće nema.
Možete postaviti sliku u pozadinu, svoju fotografiju i odrediti neke osnovne boje. Samo pazi na to da bude čitko i s ukusom, da napadnim izgledom ne odbiješ pratitelje.
Doslovce "tweet" znači cvrkut (male ptičice), dok na twitteru taj pojam predstavlja poruku koja se prikazuje na profilu. Poruke mogu biti dugačke točno 140 znakova, što je rezultat prilagođenosti twittera SMS komunikaciji, koja mu i jest prva namjena.
Da, znamo da SMS-ovi prikazuju 160 znakova, ali kod twittera je prvih 20 ostavljeno za korisničko ime.
Evo kako možeš praiti tuđe twitter profile: ispod fotke na tuđem profilu je mali "gumb" na kojemu piše follow. Klik na to i pratiš ga. Istra priča je i za…
Kada ti netko dosadi, ima previše nerelevantnih tweetova i tako ti zaspamava profil, odeš na njegov profil i na gumbu ispod fotke sada piše Unfollow. Klik i nema ga više. Unfolowati možeš i iz svojeg popisa ljudi koje pratiš.
Ako želiš nekome no odgovoriti ili dati nešto na znanje, ali da poruka bude vidljiva u tvom i njegovom profilu (osobama koje prate oba profila), na početku poruke stavit ćeš @korisničkoime. Ako @korisničkoime stavite usred poruke, bit će vidljiva svima.
Naravno, postoji i brži način. Kada dođete kursorom iznad određene poruke, s desne strane pojavit će se dvije ikonice: strelica i zvjezdica. Klikom na strelicu u polju za unos automatski će biti dodan @ i željeno korisničko ime.
Direct Message omogućava da putem twittera možete i privatno komunicirati. Dakle, odeš na profil osobe kojoj želiš postati direktnu i privatnu poruku i s desne strane potražite "message korisničkoime". Preduvjet je da tu osobu pratiš.
Block
Pratitelje koji ti idu na živce ili se radi o nekome za kojega ne želiš da prati što se s tobom događa lako možeš blokirati ili s njegova profila ili u tvojem popisu followera.
Kada uz određeni tweet vidite kraticu RT, znači da je osoba nekogaReTweetala, odnosno prenijela njegovu poruku. Profil osobe koja je postavila izvornu poruku nalazi se odmah iza "RT" kratice, opet u obliku@korisničkoime s linkom na izvornog tviteraša.
RT ćeš koristiti kada želite promovirati nečiji tweet, proširiti vijest, ali i priskrbiti mu još followera. Ako želiš da se tvoja poruka ReTweeta, na kraju treba lijepo zamiliti "RT plz", ali i paziti da je poruka kratka, kao ne bi bila odrezana kada se na početak doda i tvoje korisničko ime.
Uz već spomenutu strelicu koja omogućuje odgovor, tu je i zvjezdica (favorite) koja omogućuje spremanje poruke kojoj kasnije možeš pristupiti u "Favorites" dijelu profila.
Tu je i ikonica u obliku kante za smeće koja je vidljiva samo na tvojim tweetovima, a pomaže kada si nešto pogriješio ili izvalio neku generalnu glupost zbog koje si brzo požalio.
Tu je još i ikonica lokota koja se pojavljuje na kraju korisničkog imena, a označava da je profil "zaključan", odnosno da ga možeš pratiti jedino ako ti vlasnik profila to dozvoli.
Iako se Twitter stalno nadograđuje, u određenim trenucima stvar jednostavno puca od preopterećenosti – previše ljudi tvita i sustav treba pauzu. Tada na scenu stupa Fail Whale, simpatična sličica kita kojeg nose ptičice, autorsko djelo kineske umjetnice Yiying Lu, i poziva te da se na neko vrijeme suzdržiš od twitanja.