Godišnja izvješća o provedbi ZPPI za 2016., 2017. i 2018. godinu, nalaze se u privitku.
U svibnju 2020. godine trebali smo otputovati na našu petu mobilnost planiranu u Italiji, no zbog pandemije koronavirusa to nažalost nije bilo moguće. Zbog navedene smo situacije bili primorani organizirati virtualnu mobilnost od 24. do 28. svibnja 2021. U ovoj je mobilnosti sudjelovalo 11 učenika, ravnateljica Jadranka Sabljak i 4 učiteljice naše škole zajedno s učenicima i učiteljima iz partnerskih škola iz Italije, Poljske i Španjolske. Detaljnije saznajte pod opširnije.
Odlučili smo dati sve od sebe i učiniti ovu mobilnost jednako edukativnom i zanimljivom, kao što su bile i prethodne. Naši su se učenici zajedno s učiteljicama marljivo pripremali stvarajući vrlo kvalitetne digitalne sadržaje, nastojeći prikazati sebe, svoj rad i stečeno iskustvo na što bolji način.
Prvi dan našeg zajedničkog druženja započeo je govorom dobrodošlice talijanske koordinatorice Savine Moniaci. Svi smo bili zaista sretni što možemo ponovno vidjeti i pozdraviti jedni druge. Nakon toga smo pogledali video u kojem su naši talijanski partneri predstavili talijansku pokrajinu Kalabriju, školu iz koje dolaze i sve Erasmus+ projekte u kojima su sudjelovali, a kojih je zaista mnogo. Uslijedile su pozdravne poruke ostalih partnera (Poljska, Španjolska, Hrvatska) s kratkim pregledom web stranica škola. Učenici sudionici virtualne mobilnosti su se kratko predstavili i podijelili svoje iskustvo stečeno tijekom projekta. Osim škola partnera u prvom su danu aktivno sudjelovali i učenici škola koje su bile naši dragi gosti, uz dvije škole iz Poljske bile su tu i učenici dvije škole iz Hrvatske, a to su Osnovna škola „Šećerana“ Šećerana pod vodstvom učiteljice Nikoline Janc i Osnovna škola „Dr. Franjo Tuđman“ Beli Manastir pod vodstvom učiteljica Tanje Babić i Sandre Milić Gregoran. Ovim im se putem srdačno zahvaljujemo. Tijekom ove tri godine našeg projekta snimili smo film „Dreams Come True“ koji smo u ovom prvom danu virtualne mobilnosti prikazali svim sudionicima i nakon čega je uslijedila kratka debata. Osim toga, svaka je škola partner imala jednog predstavnika ili predstavnicu koji je govorio o svom iskustvu sa snimanja filma. Našu je školu izvrsno zastupala učenica Iva Osonjački. Složili smo se da se snovi zaista ostvaruju, da trebamo slušati vlastito srce, ali i biti marljivi kako bismo svoje snove ostvarili.
„Bila sam jako sretna što sam mogla ponovno vidjeti sve osobe koje sam upoznala tijekom projekta iako se nismo vidjeli uživo. Tijekom projekta sam naučila kako steći samopouzdanje i zadržati ga, uživala sam u snimanju filma i naučila puno o zemljama sudionicama. Upoznala sam i puno novih prijatelja. U početku sam bila nervozna, ali bih opet sve ponovila!“ izjavila je učenica Iva Osonjački.
Utorak, drugi dan naše mobilnosti je bio u znaku eTwinninga, platforme na kojoj smo, uz Facebook i Instagram, također formirali stranicu našeg projekta. Ondje su se učenici tijekom projekta predstavili jedni drugima, sudjelovali u raspravama na forumu i dijelili materijale (tamo se također mogu pronaći i svi ostali materijali nastali tijekom projekta). Uvodnu riječ je imala španjolska koordinatorica Rosa M. Colleli. Učenici su prezentirali svoje prezentacije objavljene na Forumu TwinSpacea na temu „Utjecaj Covid-19 pandemije na moj život“. Učenica Leonora Vereš iznijela je svoje mišljenje i osjećaje o trenutnoj pandemiji i njenim posljedicama.
Za treći dan naše mobilnosti učenici su pripremili prezentacije o volonterskim aktivnostima u školama s naglaskom na vršnjačkoj pomoći. Prvo nas je uvodnom riječju pozdravila učiteljica Sanja Vuksanović-Čančar. U prezentacijama smo mogli vidjeti da naši učenici zaista vole pomagati jedni drugima, ali i ostalim potrebitim ljudima u zajednici. Učenici su zaključili da pomažući prijateljima iz razreda zapravo dvostruko dobivaju, uz ponavljanje gradiva daju priliku svojim vršnjacima da na drugačiji način savladaju gradivo i pri tome se odlično osjećaju. Volonterske aktivnosti u našoj školi predstavio je učenik Ivano Rohtek.
Jedan od ishoda našeg projekta je vodič za učenike pod nazivom „Plan your future“ na kojem smo marljivo radili tijekom cijelog projekta. Vodič ima pet dijelova. U prvom smo dijelu raznim radionicama i anketama istražili koje su želje i sposobnosti naših učenika kako bismo im pomogli da otkriju i osvijeste svoje talente i želje. Naravno, osim rezultata učenika u prvi su dio stavljeni i svi korišteni materijali kako bi bili dostupni učenicima na korištenje i u budućnosti. U drugom su dijelu prikazani intervjui s učenicima koji su trenutno srednjoškolci ili su nedavno završili srednju školu i koji su podijelili svoje iskustvo odabira srednje škole, tj. zanimanja. Treći dio donosi izvješća s posjeta raznim institucijama gdje su učenici intervjuirali ljude različitih zanimanja kako bi im prenijeli svoja iskustva. Četvrti dio nas uči kako napraviti poslovni plan, a peti nam daje sve informacije o tome kakve nam se mogućnosti nude i što moramo učiniti ako se želimo školovati u inozemstvu. Vodič je četvrtog dana virtualne mobilnosti predstavila glavna koordinatorica Anna Klaniecka iz Poljske.
Peti dan virtualne mobilnosti bio je vrlo emotivan jer smo pogledali film s najboljim trenucima našeg projekta koji su pripremili naši domaćini iz Italije. Nakon toga je uslijedila podjela certifikata.
Budući da je naš partner iz Poljske škola za učenike s posebnim potrebama koji ne uče engleski jezik, tijekom cijele virtualne mobilnosti učenici su se koristili aplikacijom za prevođenje, a s nama je bila i prevoditeljica koja je također prevodila dio sadržaja.
„Sudjelovati u ovom projektu bilo je vrlo korisno iskustvo za mene. Tijekom radionica vrlo sam rado sudjelovala i pridonosila svojim iskustvom i znanjem . Drago mi je što je projekt uspješno završen i tijekom ovog razdoblja kada mobilnost u pravom smislu te riječi nije bila moguća. Pomoću tehnike uspješno smo mogli provesti online mobilnost i time pokazali našim učenicima kako je u svemu najbitnije zajedništvo i razmjena iskustava,“ ističe učiteljica Martina Vidak.
„U vrlo kratkom vremenu naši su se životi promijenili zbog pandemije koja je zavladala svijetom. I mi i naši učenici odjednom smo bili primorani pronaći najbolja rješenja i puno učiti kako bismo savladali upotrebu raznih digitalnih alata. No, odlučili smo biti još bolji i ne dopustiti da nas išta zaustavi. Tijekom pripreme i provedbe ove virtualne mobilnosti još jednom smo osvijestili da rad, tolerancija i strpljivost imaju jako veliku vrijednost. Učenici su zaista puno naučili i dali sve od sebe tijekom virtualne mobilnosti ali i cijelog projekta. Ponosna sam na sve njih ali i na sve ostale sudionike projekta,“ rekla je učiteljica Sanja Vuksanović-Čančar.
Fotografije i video zapise ove virtualne mobilnosti pogledajte u videu kojeg su izradile učiteljice Mateja Beck i Sanja Vuksanović-Čančar.
Nakon ove mobilnosti ostalo nam je još nekoliko kratkih aktivnosti koje ćemo također s radošću odraditi. Veselimo se novim suradnjama i nadamo se da će ovo pandemijsko vrijeme uskoro završiti!