Godišnja izvješća o provedbi ZPPI za 2016., 2017. i 2018. godinu, nalaze se u privitku.
Tradicionalno, kao i svake godine, obilježili smo Dan kravate u našoj školi. Kravata je prepoznatljivi modni detalj koji je izuzetno važan našem narodu. Kravata je u početku bila naziv za rubac oko vrata po kojem su bili prepoznatljivi hrvatski vojnici koji su se, pod francuskom zastavom, borili u Tridesetogodišnjem ratu (1618.-1648.). Godine 1667. ustrojena je posebna pukovnija Royal Cravates, a bila je nazvana po Hrvatima koji su bili u tom sastavu i nosili kravatu.
Hrvatski je sabor 2008. godine 18. listopada proglasio Danom kravate.
Naši vrijedni učenici u Branjini, Kneževu i Popovcu sa svojim su učiteljicama i učiteljima prigodno obilježili ovaj nadnevak.
Branjinci su razgovarali o prigodama u kojima se kravata nosi te su i izradili vlastite kravate od papira, crtajući ih i ukrašavajući po želji. Na nastavu su došli svečano odjeveni, s kravatama, te su uredili školski pano.
Kneževčani su se prošetali do spomenika koji krasi Kneževo (Metalac) te na taj način naš nacionalni simbol (kravatu) spojili s lokalnim simbolom. Spomenik je podignut 1985. godine, simbolizira Kneževčane, ali i sve ljude koji su radili u mašinskoj radionici, a kasnije u TOS-u te koji su izrađivali metalne alate i oruđa. Iz tog smo razloga upravo na njegov čekić stavili kravate koje su učenici imali oko vrata te tako povezali našu lokalnu baštinu s nacionalnom – jer, tko još ne zna da kravata dolazi od Hrvata... ;) Učenici drugog i četvrtog razreda prikupljali su fotografije kravata svojih očeva, djedova i rođaka te su imali zadatak saznati neku zanimljivost uz kravatu koju su donijeli u školu.
Popovčani su također obilježili ovaj dan raznim aktivnostima. Šesti je razred na nastavi Likovne kulture tehnikom origami od svojih radova složio kravate. Učenici prvog i trećeg razreda dan su obilježili noseći kravate, crtajući kravate i ukrašavajući razredni pano. Naučili su da se Dan kravate obilježava u mjesecu listopadu i da su kravatu osmislili Hrvati. Četvrti je razred uredio razredni pano, istraživali su u kojim se prilikama nosi kravata, čitali stihove o kravati i pokazali svoju kreativnost tako što su pisali činkvine o kravati. Drugi je razred učio o povijesti kravate, izradili su vlastite kravate od papira i ukrašavali ih po želji. Svi učenici razreda u školu su donijeli kravate koje su učili pravilno vezati.
Sve što smo radili predstavili smo jedni drugima putem aplikacije Zoom. Kroz videokonferenciju upoznali smo se s poviješću kravate, učenici su jedni drugima opisali današnji dan i predstavili aktivnosti kojima su se bavili, a učiteljice Lidija Štimac i Ankica Ostojić naučile su nas zavezati kravatu na jednostavniji i teži način. Upoznali smo se s Windsor čvorom (tzv. kralj Tomislav) koji je kompliciraniji za vezanje, trokutastog je oblika i elegantan. Također, upoznali smo se i s jednostrukim čvorom koji je tanji i lakši za vezanje.
Bilo nam je izuzetno zabavno i poučno što možete vidjeti na ovim fotografijama.