Godišnja izvješća o provedbi ZPPI za 2016., 2017. i 2018. godinu, nalaze se u privitku.
Grad Hendek u Turskoj, na čijem području se smjestila škola koordinator ovog projekta, industrijski je grad. Postoje 2 organizirane industrijske zone s 532 tvornice kojima upravljaju multinacionalne tvrtke. Industrijski otpad najveći je problem lokalnih samouprava. Na sastancima učitelja, roditelja i učenika spomenute škole, istaknuta je važnost obrazovanja o okolišu na temu otpada kao dio izvanškolskog obrazovanja. Prema istraživanju Life window survey for students, 83% učenika želi sudjelovati u aktivnostima u kojim će imati ulogu volontera za zaštitu okoliša. Prema mišljenju dionika škole u Hendeku, obrazovanje o okolišu naša je najvažnija potreba. Na osnovu ovih informacija bazirana je ideja za novi Erasmus+ projekt.
Po jedna škola iz Turske, Italije, Portugala, Litve i Hrvatske okupile su se u ovom projektu, koji će spojiti iskustva i obrazovnu organizaciju zemalja vodećih u ekološkom obrazovanju usmjerenom na recikliranje. Sudionici ovog projekta steći će svijest o zaštiti okoliša usmjerenu na recikliranje. Svaka škola prenijet će znanje s područja za koja su se specijalizirala i izraditi plan obrazovanja o okolišu.
Ciljevi našeg projekta su:
Tijekom ovog projekta upoznat ćemo se i s kulturološkim i geografskim obilježjima zemalja sudionica.
Za diseminaciju projektnih aktivnosti na mrežnoj stranici Osnovne škole Popovac i društvenim mrežama zadužen je učitelj informatike Goran Podunavac.
U okviru Erasmus+ projekta Travel to the future with my waste, zadatak pod nazivom MIND BLOWING QUESTIONS gdje pratimo mjesečnu potrošnju jednog resursa kojeg koristimo u školi, a u svrhu osvješćivanja količine iskorištenog resursa i štednje, u mjesecu ožujku pratili smo potrošnju plina.
Svi učenici petog razreda iz Popovca su predlagali mjesečnu potrošnju plina za mjesec ožujak. Plinsko brojilo naše škole na početku mjeseca prikazivalo je iznos od 10 980,4 m3, a na kraju mjeseca 13 197,67 m3 što znači da je u mjesecu ožujku pretvoreno 2 217,27 m3 plina za dobivanje toplinske energije! U ovom zadatku pobijedila je učenica Deborah Hranić koja je predložila iznos od 4 120 m3.
Kao dio ovog zadatka je I aktivnost pod nazivom TRY THIS AT HOME u okviru koje je obitelj našeg učenika Jakova Ban cijeli mjesec pratila potrošnju ovog energenta.
Naime, na početku mjeseca nastavnica Martina Vidak obitelji Ban predala je tablicu praćenja korištenja plina kroz cijeli mjesec kao I upute izračuna te nekoliko savjeta uštede ovog resursa. Jednako tako bilo je potrebno i prikazati račun plina u mjesecu veljači I mjesecu ožujku te vidjeti koliko su uspjeli uštedjeti poštivajući ovih nekoliko savjeta za uštedu. Obradom ovih podataka dobili smo zanimljive grafikone gdje vidimo kako se korištenje plina povećava za vrijeme vikenda, kako se za vrijeme većih vanjskih temperatura korištenje plina drastično smanjuje, kao i uštedu plina od 7m3. Zahvaljujemo obitelji Ban i ujedno čestitamo na uštedi te se nadamo da će ove korisne savjete slijediti i u narednim mjesecima!
U mjesecu travnju analizirat ćemo potrošnju električne energije! Sretno svima!
Više fotografija pogledajte OVDJE!