Godišnja izvješća o provedbi ZPPI za 2016., 2017. i 2018. godinu, nalaze se u privitku.
Grad Hendek u Turskoj, na čijem području se smjestila škola koordinator ovog projekta, industrijski je grad. Postoje 2 organizirane industrijske zone s 532 tvornice kojima upravljaju multinacionalne tvrtke. Industrijski otpad najveći je problem lokalnih samouprava. Na sastancima učitelja, roditelja i učenika spomenute škole, istaknuta je važnost obrazovanja o okolišu na temu otpada kao dio izvanškolskog obrazovanja. Prema istraživanju Life window survey for students, 83% učenika želi sudjelovati u aktivnostima u kojim će imati ulogu volontera za zaštitu okoliša. Prema mišljenju dionika škole u Hendeku, obrazovanje o okolišu naša je najvažnija potreba. Na osnovu ovih informacija bazirana je ideja za novi Erasmus+ projekt.
Po jedna škola iz Turske, Italije, Portugala, Litve i Hrvatske okupile su se u ovom projektu, koji će spojiti iskustva i obrazovnu organizaciju zemalja vodećih u ekološkom obrazovanju usmjerenom na recikliranje. Sudionici ovog projekta steći će svijest o zaštiti okoliša usmjerenu na recikliranje. Svaka škola prenijet će znanje s područja za koja su se specijalizirala i izraditi plan obrazovanja o okolišu.
Ciljevi našeg projekta su:
Tijekom ovog projekta upoznat ćemo se i s kulturološkim i geografskim obilježjima zemalja sudionica.
Za diseminaciju projektnih aktivnosti na mrežnoj stranici Osnovne škole Popovac i društvenim mrežama zadužen je učitelj informatike Goran Podunavac.
U okviru Erasmus+ projekta Travel to the future with my waste učenici šestog razreda, te dvoje učenika sedmog razreda, Iva Osonjački i Dorian Hranić sudjelovali su u radionici tijekom koje su imali zadatak izraditi predmet pomoću kojega će smanjiti potrošnju energije. Cilj radionice bio je razvijati svijest o važnosti smanjenja potrošnje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije kroz jednostavne i učinkovite postupke koje svatko od nas može implementirati u svakodnevnom životu. Nakon pripremnog razdoblja tijekom kojega su učenici iznosili vlastite ideje na zadanu temu, odlučili smo se za izradu reflektirajućih panela izrađenih od stiropora obloženog aluminijskom folijom koje smo postavili na zid iza radijatora. Naime, mnogi ne znaju kako otprilike 25% topline koju oslobađa radijator upija zid iza njega. Postavljanjem reflektirajućih panela toplina se odbija i vraća u prostoriju. Na taj način smanjujemo potrošnju energenata istovremeno štedeći novac. Tijekom radionice učenici su bili iznimno vrijedni, domišljati i snalažljivi, te vrlo ponosni na uspješno izvršen zadatak.
učiteljica Anita Raguž