Godišnja izvješća o provedbi ZPPI za 2016., 2017. i 2018. godinu, nalaze se u privitku.
Grad Hendek u Turskoj, na čijem području se smjestila škola koordinator ovog projekta, industrijski je grad. Postoje 2 organizirane industrijske zone s 532 tvornice kojima upravljaju multinacionalne tvrtke. Industrijski otpad najveći je problem lokalnih samouprava. Na sastancima učitelja, roditelja i učenika spomenute škole, istaknuta je važnost obrazovanja o okolišu na temu otpada kao dio izvanškolskog obrazovanja. Prema istraživanju Life window survey for students, 83% učenika želi sudjelovati u aktivnostima u kojim će imati ulogu volontera za zaštitu okoliša. Prema mišljenju dionika škole u Hendeku, obrazovanje o okolišu naša je najvažnija potreba. Na osnovu ovih informacija bazirana je ideja za novi Erasmus+ projekt.
Po jedna škola iz Turske, Italije, Portugala, Litve i Hrvatske okupile su se u ovom projektu, koji će spojiti iskustva i obrazovnu organizaciju zemalja vodećih u ekološkom obrazovanju usmjerenom na recikliranje. Sudionici ovog projekta steći će svijest o zaštiti okoliša usmjerenu na recikliranje. Svaka škola prenijet će znanje s područja za koja su se specijalizirala i izraditi plan obrazovanja o okolišu.
Ciljevi našeg projekta su:
Tijekom ovog projekta upoznat ćemo se i s kulturološkim i geografskim obilježjima zemalja sudionica.
Za diseminaciju projektnih aktivnosti na mrežnoj stranici Osnovne škole Popovac i društvenim mrežama zadužen je učitelj informatike Goran Podunavac.
U okviru Erasmus+ projekta Travel to the future with my waste učenici sedmog razreda sudjelovali su u radionici tijekom koje su imali zadatak izraditi malo umjetničko djelo koristeći reciklirani papir, akrilne boje i ljepilo. Cilj radionice bio je razvijati i širiti svijest o tome kako na jednostavan način možemo reciklirati papir, te ga na kreativan način upotrijebiti za izradu jednostavne slike.
Tijekom pripremnog razdoblja učenici su prikupljali papirne ubruse korištene za brisanje čistih ruku i razgovarali o tome kakvu bi sliku htjeli izraditi. Postupak recikliranja sastojao se od kidanja papirnih ubrusa na male komadiće koji se nakvase u vodi. Potom smo papir cijedili rukama i stavljali u manju posudu u koju smo dodali željene boje i ljepilo. Koristeći pincete, ali i vlastitim prstima, nanosili smo komadiće obojenog papira na podlogu te kao krajnji rezultat izradili mozaik koji nam se jako svidio.
Tijekom ove aktivnosti učenici su spoznali kako recikliranje može biti jako jednostavno i zabavno, a primjena izrazito raznovrsna i kreativna.