Godišnja izvješća o provedbi ZPPI za 2016., 2017. i 2018. godinu, nalaze se u privitku.
Grad Hendek u Turskoj, na čijem području se smjestila škola koordinator ovog projekta, industrijski je grad. Postoje 2 organizirane industrijske zone s 532 tvornice kojima upravljaju multinacionalne tvrtke. Industrijski otpad najveći je problem lokalnih samouprava. Na sastancima učitelja, roditelja i učenika spomenute škole, istaknuta je važnost obrazovanja o okolišu na temu otpada kao dio izvanškolskog obrazovanja. Prema istraživanju Life window survey for students, 83% učenika želi sudjelovati u aktivnostima u kojim će imati ulogu volontera za zaštitu okoliša. Prema mišljenju dionika škole u Hendeku, obrazovanje o okolišu naša je najvažnija potreba. Na osnovu ovih informacija bazirana je ideja za novi Erasmus+ projekt.
Po jedna škola iz Turske, Italije, Portugala, Litve i Hrvatske okupile su se u ovom projektu, koji će spojiti iskustva i obrazovnu organizaciju zemalja vodećih u ekološkom obrazovanju usmjerenom na recikliranje. Sudionici ovog projekta steći će svijest o zaštiti okoliša usmjerenu na recikliranje. Svaka škola prenijet će znanje s područja za koja su se specijalizirala i izraditi plan obrazovanja o okolišu.
Ciljevi našeg projekta su:
Tijekom ovog projekta upoznat ćemo se i s kulturološkim i geografskim obilježjima zemalja sudionica.
Za diseminaciju projektnih aktivnosti na mrežnoj stranici Osnovne škole Popovac i društvenim mrežama zadužen je učitelj informatike Goran Podunavac.
U okviru Erasmus+ projekta Travel to the future with my waste učenici sedmog razreda sudjelovali su u radionici tijekom koje su imali zadatak od ostataka korištenih sapuna izraditi nove sapune koji se mogu ponovno koristiti. Cilj radionice bio je razvijati i širiti svijest o tome kako reciklirati možemo različite proizvode, pa tako i sapun, te na taj način doprinijeti očuvanju i zaštiti okoliša.
Tijekom pripremnog razdoblja učenici su prikupljali u svojim kućama ostatke sapuna, te ih potom donijeli u školu. Postupak recikliranja sastojao se od ribanja sapuna i topljenja smjese sapuna i vode na štednjaku. U dobivenu smjesu dodali smo suhu lavandu kako bismo dodatno oplemenili završni proizvod mirisom i blagotvornim učincima eteričnih ulja lavande. Smjesu smo potom izlili u kalupe koje smo ostavili u hladnjaku kako bi ponovno dobili tvrdi sapun.
Tijekom ove aktivnosti učenike je oduševila jednostavnost postupka i spoznaja kako vlastitim rukama, trudom i zalaganjem mogu od ostataka koji bi završili u otpadu proizvesti novi proizvod s dodanom vrijednošću i raznovrsnom namjenom.