Godišnja izvješća o provedbi ZPPI za 2016., 2017. i 2018. godinu, nalaze se u privitku.
Plastika kao čudotvorni materijal, koji je zapravo omogućio moderan način života, danas ugrožava život svim živim bićima na planetu. Ako se ne osvijestimo i ne poduzmemo nešto, do 2050. godine u oceanima će biti više plastike nego riba.
Plastika se počela proizvoditi polovinom prošlog stoljeća. Tada je godišnja proizvodnja iznosila oko 2 tone, a 2015. iznosila je oko 450 tona. Stoga slobodno možemo reći da se danas utapamo u njoj. Najgori dio priče je da se više od 40% plastike koristi samo jedanput.
Cilj projekta Kids Against Plastic Pollution je edukacija, informiranje i podizanje svijesti o potrebi recikliranja plastičnog otpada, prenamjene, ponovne upotrebe. Važno je naglasiti da ovaj projekt nije protiv izbacivanja plastike iz upotrebe, već protiv neadekvatnog zbrinjavanja plastičnog otpada. Plastika ima svoje prednosti, ali je neprihvatljivo da se plastični predmeti upotrijebe samo jedanput i nakon toga gomilaju u našem okolišu i ugrožavaju živa bića.
Prema podacima s početka 2018. godine RH reciklira svega 17% plastičnog otpada. Naša županija ima nešto povoljnije podatke, ona reciklira 27% plastičnog otpada. Kao članica Europske unije, a prema Europskoj strategiji za plastiku koja je donesena početkom ove godine, RH planira do 2020. reciklirati 50% plastičnog otpada.
Znamo da je zagađenje plastikom problem diljem svijeta, ali tu važnu ulogu imamo upravo mi, kao odgajatelji mladih i na nama je da uključimo i sebe i njih u ovaj problem.
Svrha projekta je poticanje mladih na uočavanje i razvijanje svijesti o različitim izazovima s kojima se suočavamo. Zato nam tu vrijedi ona, dobro poznata izreka „Misli globalno, djeluj lokalno“.
Svaka škola koja sudjeluje ima svoje lokalne izazove koji se tiču plastičnog zagađenja. Stoga vjerujemo da će upoznavanje s tim izazovima i uočavanje razlika u zagađenju plastikom u svakoj zemlji omogućiti učenicima suradnju i raspravljanje o različitim temama. Proširit će vlastitu viziju kroz učenje i dijalog i na kraju pronaći zajednička rješenja.
Međunarodna suradnja važna je jer nam omogućuje uvid u razlike i sličnosti zagađenja plastikom, da učimo jedni od drugih i da zajedno razvijamo nove i bolje strategije i ujedinjenu praksu u EU i u svijetu.
Cilj nam je da nam učenici postanu svjesni izazova koji postoje na lokalnoj i globalnoj razini, a vjerujemo da će nam suradnja s drugim državama pomoći u postizanju toga cilja.
U projektu, uz našu školu, sudjeluju i dvije škole iz Norveške te jedna iz Rumunjske i Turske.
Kids Against Plastic Pollution: Facebook, Instagram, Website
CARNetova korisnička konferencija CUC 2019, pod nazivom "Na granici mogućega", održava se od 6. do 8. studenoga 2019. u Šibeniku.
Među brojnim sudionicima je i naša učiteljica njemačkog jezika Anela Pejić.
Zajedno s učiteljicama iz OŠ „Matija Gubec“, OŠ August Šenoa i OŠ Tenja govorila je o projektu "Tko visoko leti - Fraust Vrančić".
Projekt je nastao kao potreba popularizacije fizike kao školskog predmeta i veća motivacija učenicima osnovne škole za učenjem fizike u korelaciji s drugim nastavnim predmetima - od kojih je jedan i njemački jezik.
O radionicama izrade zmajeva koji su nosili poruke na njemačkom jeziku izvijestili smo vas povodom Dana europskih jezika, a svoje eko zmajeve izradili su i učenici gosti iz Norveške, Turske i Rumunjske tijekom radionice u našoj školi u okviru Erasmus+ projekta Kids Against Plastic Pollution.
Detaljnije o samom projektu i ostalim aktivnostima koje su sa zanimanjem pozorno pratili sudionici konferencije možete saznati pod opširnije.
Tko visoko leti - Faust Vrančić
Interaktivno izlaganje govori o projektu koji je u školskoj godini 2018./2019. povezao četiri škole Osječko-baranjske županije: OŠ „Matija Gubec“, OŠ Popovac, OŠ August Šenoa i OŠ Tenja. Projekt je nastao kao potreba popularizacije fizike kao školskog predmeta i veća motivacija učenicima osnovne škole za učenjem fizike. Započeo je kao škola bez zidova posjetom Memorijalnom centru Faust Vrančić u Prvić Luci gdje su učenici razgledali zbirku modela izuma Fausta Vrančića te na multimedijalnim displejima igrali edukativne igrice. Po povratku u školu posjetili su virtualni muzej Fausta Vrančića gdje su dobili ideju za izradu igrokaza čitajući e-slikovnice, igrajući kvizove i slažući slagalice. Igrokaz je poslužio kao korelacija i integracija između fizike i drugih nastavnih predmeta te kao poveznica s izvanpredmetnim područjima važnima za razvoj dječje osobnosti. Glazbene podloge za potrebu igrokaza učenici su obradili alatom Gold Wave, a filmove uredili koristeći alat Movie Maker. Igrokaz je predstavljen i široj populaciji učenika i učitelja fizike na Zimskoj školi fizike. Organizirane su i radionice izrade visećeg mosta u 3D olovci, radionice izrade zmajeva koji su nosili poruke na njemačkom jeziku, radionice izrade padobrana te mala škola letenja dronom. Izrađeni zmajevi poslužili su za organiziranje natjecanja u letu zmajeva. U suradnji s CTK Osijek održana je i radionica izrade klizača i natjecanje u bacanju istih te radionica izrade Faustovog padobrana i nekih Faustovih izuma.
Autor(i):