Lešij, Lesovik, Lesovoj, Lešak, Lesnik
Lesnik predstavlja šumskog duha starih Slavena. Da je povezan sa šumama može se zaključiti iz njegovog imena, jer les na staroslovenskom (a i u mnogim živim slovenskim jezicima) znači šuma.. U Rusiji su ga zvali lješi, a poznata su i imena ljesovik, lešak, lesnoj i lisun. Žena mu se zvala lešačaha, lesoviha ili lešiha. U Češkoj, Moravi, Slovačkoj i Sloveniji poznata je pojava šumskih ljudi (lesni lide, lesni mužove). Šumski ljudi su bili divlji i sličnog izgleda i osobina kao i lesnici, ali živjeli su u zajednici, dok je lesnik u drugim krajevima obično individualni šumski duh. Lesnik se zamišljao kao antropomorfno biće, ali sa glavom neke rogate životinje, obično obučen u krzno. Nerijetko je zamišljan sa kopitima.
Lesnik je naklonjen pastirima i čuva im stoku. On je i zaštitnik divljih životinja, pa se tu naizgled javlja oprečnost u njegovoj funkciji, jer su domaće i divlje životinje prema predanju tradicionalni neprijatelji. Međutim, ovakva funkcija je prema vjerovanju tadašnjeg čovjeka sasvim normalna, jer je lesnik bio zadužen upravljati odnosima između njih. Lesnik se mogao pojaviti i u potpuno ljudskom obličju, jedino što tada ne bi imao trepavice ili bi imao samo jedno oko. Prema narodnom predanju, lesnici žive u svakoj većoj šumi. Otimaju često lijepe žene i odvode ih u svoje kolibe prekrivene krznom. Često tjeraju djevojke igrati kolo oko njih. Po nekim vjerovanjima lesnik je cijeli obrastao u runo. Medvjed mu je ljubimac i često su zajedno. Nekad je zamišljan kao pastir čije stado čine jeleni, košute i zečevi, a čuvaju ga vukovi i risovi. Postoji i vjerovanje da lesnik nema sjenu.
Vedi
Stvorenja slična ljudima, vrlo visoki, dlakavog tijela. Živjeli su u plemenima, u svojim gradovima skrivenim u šumama. Jednim bi dahom stvorili oluju. Svaka je kuća imala svoga Veda zaštitnika, kojemu se obitelj molila kad bi im zaprijetila opasnost. Sredinom prošlog stoljeća postaju nevidljivi po danu, povlače se u šumu i postaju šumski vedi.
Paklenjak
Povezuje ga se sa mitskim "Paklenjakom" (Pokola), koji je u trojstvu s Perunom i Potrimbom bio vrhovnim božanstvima. (Vjerovanje iz dubina praslavenske mitologije u staro trojstvo: Peruna gromovnika, Potrimbe boga žetve i Pokola zloduha podzemlja). Živio je u udubini "svetog duba", imao je žarovito lice i rasplamtane vlasi. Pred njim su stajale tri lubanje: čovječja , konjska i bikova.
Kečizube
Malena šumska bića, velikih zubiju, očima strijelnu putnika, na stazi on pada, a one "keše zube, raspomame čeljusti" i kidaju se od smijeha.
Baba Jaga
U slavenskoj mitologiji Baba Jaga (Baba Ruga, Baba Zima) je čarobnica koja živi u šumi, u kolibi postavljenoj na kokošje noge. Ograda od ljudskih kosti i lubanja okružuje kolibu. Umjesto brave postavila je vilice oštrih zuba, kao ključ joj služi ljudska ruka. Baba Jaga proždire ljude. Zamišljana kao ružna starica ogromnih grudi, slijepa ili slabog vida.