« Studeni 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
WEBUČIONICA - učenje u svakom trenutku
Healthy Kids - vrtim zdravi film
Natječaj Profila Klett: "Želim stablo"
Navike promijeni - školu opremi
Me, Myself and I - Ja i sva moja lica
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Agencija za odgoj i obrazovanje
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Potvrde o školovanju => e-građani
Svaka knjiga može biti čudotvorna, samo treba napraviti prvi korak i okrenuti stranicu
Često se o knjigama govori kao o riznicama znanja, no već su i drevni Egipćani, stari Grci i narodi Mezopotamije prepoznali da one imaju i ljekovita svojstva. Drevni Egipćani među prvima otkrili su ljekovitu moć čitanja te su egipatski liječnici pacijentima prepisivali čitanje kao lijek koji im je pomagao vratiti duševni mir, a priče kao terapiju za liječenje duševnih stanja koristili su i narodi drevne Mezopotamije. U ljekovitu moć knjige vjerovali su i stari Grci. Za njih je čitanje bilo ljekovito iskustvo koje pozitivno utječe na razvoj moždanih stanica i služi kao bijeg od bolne stvarnosti. U ovo moderno vrijeme kada se živi vrlo stresno i kada suvremena tehnologija sve više upravlja životima djece i odraslih, sve manje ljudi okreće se čitanju kao najstarijoj i najučinkovitijoj metodi opuštanja. Bolest zvana „nečitanje“ pokušava se liječiti organiziranjem različitih događanja i aktivnosti koje su usmjerene na poticanje čitanja, a jedno od takvih događanja jest i „Noć knjige“ koja se održava svake godine 23. travnja.
Učenici i djelatnici naše škole jesu, poput starih Egipćana, Grka i Mezopotamaca, svjesni ljekovite moći knjige i njezinog blagotvornog djelovanja na zdravlje te je i ove godine 23. 4. organizirana i održana deseta „Noć knjige“, no ovaj put virtualno zbog epidemiološke situacije. „Noć knjige“ počela je 23. 4. u 19 sati, a tema je bila „Ljekovita moć knjige“. Sudjelovali su učenici 5. – 8. razreda, učiteljice hrvatskog jezika Irena Tomašić, Maja Šimić, Karolina Momčilović, Maja Pekić te knjižničarka Jasna Livada. Učenici i nastavnici odabrali su i predstavili svoje ljekovite knjige koje su ih potaknule na razmišljanje, opustile, nadahnule ili im dale odgovore na neka životna pitanja. Paleta predstavljenih djela bila je doista raznovrsna, a svako izloženo djelo bilo je popraćeno postavljanjem mnogobrojnih pitanja koja su poticala raspravu o knjizi. U nastavku slijedi popis izlagača i naslova djela koja su izlagali.
1) AKMADŽIĆ LUCIA MIA (Hrvoje Hitrec, Humandel)
2) BOŠNJAKOVIĆ KARLA (John Boyne, Dječak u prugastoj pidžami)
3) BRAJKOVIĆ SARA (Sanja Polak, Gorski dnevnik Pauline P.)
4) DANKIĆ FILIP (Liz Pichon, Ekstra slasne poslastice (ili ne) )
5) ĐAKOVIĆ MIJIĆ LUNA (Božidar Prosenjak, Divlji konj)
6) GAVRIĆ MATEA (Robert Lawrence Stine, Čitačica misli)
7) KATINIĆ VINKA (Sanja Pilić, Što mi se to događa?)
8) KULIĆ STELA (Deborah Ellis, Djevojčica iz Afganistana)
9) MARKELJEVIĆ JOSIP (Malcolm Rose, Demonski strijelac)
10) PEKIĆ MAJA (Joanne Kathleen Rowling, Harry Potter i kamen mudraca)
11) POSAVAC ELIZABETA (Jeff Kinney, Gregov dnevnik: Ljetna žega)
12) POSAVAC IVANA (Jeff Kinney, Gregov dnevnik: Nezgoda za nezgodom)
13) SKALA TENA (Ivan Kušan, Koko u Parizu)
14) SLOBODA APLONA (Šime Storić, Poljubit ću je uskoro, možda)
15) ŠIMIĆ MAJA (Christel Petitcollin, Kako manje misliti)
16) VOLPE BRUNO (Alex Hirsch, Gravitacija pada, dnevnik 3)
Deseta po redu „Noć knjige“ završila je glasovanjem svih sudionika pri čemu je svatko glasovao za onu predstavljenu knjigu koja ga je najviše privukla i potaknula u njemu želju da ju pročita. Sve predstavljene knjige prikupljene su i izložene u našoj školskoj knjižnici kako bi ih svi zainteresirani mogli posuditi i pročitati te u njima prepoznati svoj lijek.
Autor: Maja Pekić, učiteljica hrvatskog jezika