« Studeni 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
WEBUČIONICA - učenje u svakom trenutku
Healthy Kids - vrtim zdravi film
Natječaj Profila Klett: "Želim stablo"
Navike promijeni - školu opremi
Me, Myself and I - Ja i sva moja lica
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Agencija za odgoj i obrazovanje
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Potvrde o školovanju => e-građani
Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji Internet.“
Dan sigurnijeg interneta u OŠ „Đuro Pilar“
„Svake veljače udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije organizira Dan sigurnijeg interneta kojemu je cilj promicanje sigurnije i odgovornije uporabe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Svake godine na drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca tisuće ljudi diljem svijeta se udruže kako bi sudjelovali u događajima i aktivnostima kojima žele podići svijest o sigurnosnim problemima na internetu.“ (Izvor: https://www.dansigurnijeginterneta.org/index.php/informacije/)
Tijekom godina, fokus sigurnosti na internetu prebacio se na kreiranje „boljeg“ interneta. I ove godine, učiteljica informatike Anita Boroz, na nastavi je organizirala aktivnosti za sve učenike šestih razreda. Aktivnosti su se provodile tri tjedna tijekom nastave Informatike. Sudjelovali su i ostali učenici predmetne nastave. Detaljnije možete pročitati u nastavku članka.
Prvi tjedan učenici šestih razreda su se upoznali s pojmom e-učenje, različitim mrežnim zajednicama učenja te s dostupnim mrežnim digitalnim obrazovnim sadržajima. Poseban naglasak je bio na zaštiti privatnosti, poštivanju autorskih prava, sigurnosti na internetu i pronalaženju informacija online i procjeni njihove pouzdanosti.
Drugi tjedan učenici su učili o digitalnim tragovima, elektroničkom nasilju i pravilima ponašanja na internetu. Gledali smo kratke videozapise o kojima smo zatim razgovarali. Učenici su analizirali i komentirali različite oblike ponašanja kod djece, kritički procjenjivali i argumentirano iznosili svoje mišljenje. Naučili su što je digitalni ugled te kako ostavljati pozitivne digitalne tragove i tako stvarati pozitivan ugled. Uočili su razliku između klasičnog vršnjačkog nasilja i elektroničkog nasilja. Naučili su kako prepoznati elektroničko nasilje, kako reagirati na nasilje ukoliko su svjedoci nasilja ili žrtve nasilja, što poduzeti i kome se obratiti u takvim situacijama. Također, razgovarali smo o odgovornom vlastitom ponašanju i postupcima kojima možemo pokušati izbjeći (spriječiti) događanje nasilja. Učenici su naučili više i o pravilima ponašanja na internetu(netiquette). Rješavali smo kvizove i online križaljku te se tako i zabavili ponavljajući pritom sve korisno što smo naučili. Na kraju sata razgovarali smo o Danu sigurnijeg interneta i dogovarali smo se o aktivnostima koje ćemo tada provoditi pa su učenici dobili zadatak pripremiti se za sljedeći tjedan. Svaki učenik dobio je jednu od šest tema za svoj digitalni poster: Internet – prednosti i nedostatci, Zlonamjerni programi na internetu, Sigurnije na internetu, Internetski bonton – netiquette, Digitalni tragovi, Elektroničko nasilje – cyberbullying. Njihov zadatak je bio istražiti svoju temu i zatim u bilježnicu napraviti plan digitalnog postera s najvažnijim informacijama. Također, trebali su pronaći i slike za poster na internetu i pohraniti ih na svoj OneDrive. Naravno, pritom su trebali poštivati autorska prava.
U trećem tjednu, kada se obilježavao Dan sigurnijeg interneta 8. veljače 2021., učenici su izrađivali digitalne postere u programu Canva ili Poster My Wall. Učenici 6.c i 6.d razreda imali su još jednu aktivnost s učiteljicom Aleksandrom Balen na nastavi Engleskog jezika. Svoj pripremljeni tekst prevodili su na engleski jezik te su i njihovi posteri kasnije rađeni na engleskom jeziku. Na nastavi Informatike, učenici su učiteljici pokazali svoj plan digitalnog postera te su dobili detaljne upute za izradu postera kao i rubriku za vrednovanje radova. Nakon toga, izrađivali su svoje digitalne postere u jednom od online programa, Canva ili Poster My Wall. Kada su završili s radom, poveznicu rada ili datoteku su predali u zadatak na Edmodu, ali i na Padlet ploči čiju su poveznicu dobili od učiteljice. Nakon toga radili su vršnjačko vrednovanje radova korištenjem rubrike za vrednovanje. Učenici su vrednovali radove u svoje bilježnice i to prema temama. Dakle, vrednovali su samo radove s temom koju su i sami obrađivali. Naravno, i učiteljica je vrednovala učeničke radove i usporedila s vrednovanjem učenika te smo radove i ocijenili.
Svi naši učenici predmetne nastave također su imali priliku sudjelovali u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta tako što su preko Teamsa dobili poveznicu na online Potragu za boljim i sigurnijim internetom sa zanimljivim interaktivnim zadacima koju je napravila udruga „Suradnici u učenju“. U ovome izazovu učenici su trebali: pretraživati Internet, kritički promišljati, čitati s razumijevanjem, uočavati bitno, donositi zaključke na temelju informacija, dobro promisliti prije odgovora. Osim učenika, svi naši učitelji su se imali priliku okušati u online izazovu namijenjenom učiteljima. Detaljnije možete pročitati ovdje: https://ucitelji.hr/online-potrage-za-boljim-internetom/.
Provedenim aktivnostima učenici su uspješno ostvarili ishode učenja iz nastavnog predmeta Informatika i aktivno su sudjelovali u kreiranju „boljeg“ interneta. Postali su još svjesniji važnosti odgovornog i sigurnog korištenja interneta i stekli znanja i vještine koje će moći primijeniti u svakodnevnome životu.
Uvijek imajmo na umu da bolji internet počinje sa svakime od nas!
U nastavku možete pogledati Padlet ploče s učeničkim posterima:
6.A
https://osnovnaskoladjuropilar.padlet.org/anita183/1f9r33wv7fe6nw1
6.B
https://osnovnaskoladjuropilar.padlet.org/anita183/kzvz0kcifnaorp50
6.C
https://osnovnaskoladjuropilar.padlet.org/anita183/8w6yvxfvoww7vjep
6.D
https://osnovnaskoladjuropilar.padlet.org/anita183/97tgabhn5k7ebv1r
Napisala: Anita Boroz, učiteljica informatike