preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Pilar" Slavonski Brod

Login

 

    

 

 

 

Raspored informacija 

 

Kalendar školske godine

 

 

 

Popis udžbenika

 

             

 

 

 

Osmi razredi obavijesti

 

 

 

Upisi.hr 

Office 365 za škole

OFFICE365 ZA ŠKOLE

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2017.

Ukupno: 272160
Ovaj mjesec: 3194
Ovaj tjedan: 55
Danas: 55
Kalendar
« Studeni 2023 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

 

OŠ "Đuro Pilar", Slavonski Brod

http://os-djpilar-sb.skole.hr/ 

©2008-2023

Sva prava pridržana

Školsko zvono

             

     

 

      

 

 

GOOGLE

      

 

 

YOUTUBE

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dan sigurnijeg interneta u OŠ „Đuro Pilar“
Autor: Anita Boroz, 17. 2. 2023.

Učenici od 5. do 8. razreda obilježili su Dan sigurnijeg interneta na nastavi informatike

„Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 7. veljače 2023., a ovo je bila 20. obljetnica obilježavanja toga dana u svijetu. Cilj kampanje je doprijeti do djece i mladih, roditelja i skrbnika, učitelja, odgajatelja i stručnih suradnika, kao i industrije, donositelja odluka i političara da ih se potakne da djeluju u sklopu svoje uloge u stvaranju boljeg interneta. Slavljenjem pozitivnog utjecaja interneta, slogan Dana sigurnijeg interneta „Zajedno za bolji internet” potiče sve da se pridruže pokretu, da sudjeluju i da maksimalno iskoriste potencijal interneta da zbliži ljude.“ 

Izvor: https://csi.hr/2023/01/31/dan-sigurnijeg-interneta-2023-godine-prikljucite-se/

Učenici od 5. do 8. razreda obilježili su Dan sigurnijeg interneta različitim aktivnostima na nastavi informatike sa svojom učiteljicom Anitom Boroz.

 

Peti razredi

U petim razredima, učiteljica je učenicima podijelila Padlet ploču s pitanjima na koja su trebali odgovoriti , a nakon toga su s učiteljicom razgovarali i komentirali svoje odgovore. Učenici su na ovaj način ponavljali sve ono što su ranije usvojili na nastavi. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnim ishodima nastavnog predmeta Informatika koji su se odnosili na: dobre i loše strane interneta, opasnosti na internetu, sigurnost i privatnost na internetu, internetski bonton (netiquette), autorska prava na internetu.

Na sljedećim poveznicama možete pročitati njihove odgovore na Padlet pločama:

5.a

http://bit.ly/3I2H7J7

5.b

http://bit.ly/3I4THr2

5.c

http://bit.ly/40BQeI0

 

Šesti razredi

U šestim razredima aktivnosti su se provodile tijekom osam nastavnih sati. Učenici su se upoznali s pojmom e-učenje, različitim mrežnim zajednicama učenja te s dostupnim mrežnim digitalnim obrazovnim sadržajima. Poseban naglasak je bio na zaštiti privatnosti, poštivanju autorskih prava, sigurnosti na internetu i pronalaženju informacija online i procjeni njihove pouzdanosti. Nakon toga, učili su o digitalnim tragovima, elektroničkom nasilju i pravilima ponašanja na internetu. Gledali smo kratke videozapise o kojima smo zatim razgovarali. Učenici su analizirali i komentirali različite oblike ponašanja kod djece, kritički procjenjivali i argumentirano iznosili svoje mišljenje. Naučili su što je digitalni ugled te kako ostavljati pozitivne digitalne tragove i tako stvarati pozitivan ugled. Uočili su razliku između klasičnog vršnjačkog nasilja i elektroničkog nasilja. Naučili su kako prepoznati elektroničko nasilje, kako reagirati na nasilje ukoliko su svjedoci nasilja ili žrtve nasilja, što poduzeti i kome se obratiti u takvim situacijama. Također, razgovarali smo o odgovornom vlastitom ponašanju i postupcima kojima možemo pokušati spriječiti događanje nasilja. Učenici su naučili više i o pravilima ponašanja na internetu(netiquette). 

Nakon toga učenici su radili svoj digitalni poster. Svaki učenik je dobio jednu od sedam tema za svoj digitalni poster: Internet – prednosti i nedostatci, Zlonamjerni programi na internetu, Sigurnije na internetu, Internetski bonton – netiquette, Digitalni tragovi, Elektroničko nasilje – cyberbullying, Postavke privatnosti i autorska prava. Njihov zadatak je prvo bio istražiti svoju temu, napraviti plan digitalnog postera s najvažnijim informacijama te pronaći slike za poster na internetu i pri čemu je trebalo poštivati autorska prava. Učenici su izrađivali digitalne postere u programu Canva, a završene radove postavili su na Padlet ploču. 

Njihove radove možete pogledati na sljedećim poveznicama:

6.a

http://bit.ly/3X8riF6

6.b

http://bit.ly/3Yp5oOK

6.c

http://bit.ly/3jFRHfF

6.d

http://bit.ly/40E2O9t

 

Sedmi razredi

U sedmim razredima, učenici su prvo kroz online igre ponovili koje informacije se smiju, a koje se ne smiju dijeliti na internetu, o sigurnosti i privatnosti na internetu i autorskim pravima te o poželjnom i nepoželjnom ponašanju na internetu. Nakon toga, učiteljica je preko online aplikacije Mentimeter učenicima podijelila prezentaciju s tri pitanja. Učenici su trebali prvo dobro razmisliti, a zatim odgovoriti. Svi njihovi odgovori odmah su se prikazivali na projekciji pa su s učiteljicom razgovarali i komentirali svoje odgovore. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnim ishodima nastavnog predmeta Informatika koji su se odnosili na: dobre i loše strane dijeljenja informacija i njihovo brzo širenje na internetu, odgovorno ponašanje na internetu, važnost poštivanja autorskih prava.

Njihove odgovore možete pogledati u pdf dokumentima na sljedećim poveznicama:

7.ab

http://bit.ly/3YujWg1

7.cd

http://bit.ly/3JM3cNa

 

Osmi razredi

Učenici 8.c i 8.d razreda prvo su kroz online igre ponovili što je elektroničko nasilje i govor mržnje te kako ih prepoznati. Nakon toga, trebali su pomoću interneta samostalno istražiti sljedeće pojmove: catfishing, flaming, malware, phishing, spam, cyberstalking, grooming, happy slaping, sexting, trolling i zapisati si pronađene odgovore. Posljednja aktivnost bila je izrada digitalnog postera s temom: ELEKTRONIČKO NASILJE –CYBERBULLYING u programu Canva. Na posteru je trebalo objasniti što je elektroničko nasilje, kako ga spriječiti, kome se obratiti u slučaju elektroničkog nasilja (kojim osobama, organizacijama) te objasniti sve pojmove koje su ranije istražili. Trebalo je pronaći i prikladne slike za poster, poštujući pri tome autorska prava.

Njihove radove možete pogledati na sljedećoj Padlet ploči:

http://bit.ly/3x23Dvl

 

Svi naši učenici predmetne nastave također su imali priliku sudjelovali u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta tako što su preko Teamsa dobili poveznicu na online Potragu za boljim i sigurnijim internetom sa zanimljivim interaktivnim zadacima koju je napravila udruga „Suradnici u učenju“.  U ovome izazovu učenici su trebali: pretraživati Internet, kritički promišljati, čitati s razumijevanjem, uočavati bitno, donositi zaključke na temelju informacija, dobro promisliti prije odgovora. Osim učenika, svi naši učitelji su se imali priliku okušati u online izazovu namijenjenom učiteljima. Detaljnije možete pročitati ovdje: https://ucitelji.hr/online-potrage-za-boljim-internetom-2/

Provedenim aktivnostima učenici su uspješno ostvarili ishode učenja iz nastavnog predmeta Informatika i aktivno su sudjelovali u kreiranju „boljeg“ interneta. Postali su još svjesniji važnosti odgovornog i sigurnog korištenja interneta i stekli znanja i vještine koje će moći primijeniti u svakodnevnome životu. 

Uvijek imajmo na umu da bolji internet počinje sa svakime od nas!

 

Učiteljica informatike: Anita Boroz

 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju