« Studeni 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
WEBUČIONICA - učenje u svakom trenutku
Healthy Kids - vrtim zdravi film
Natječaj Profila Klett: "Želim stablo"
Navike promijeni - školu opremi
Me, Myself and I - Ja i sva moja lica
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Agencija za odgoj i obrazovanje
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Potvrde o školovanju => e-građani
Učenici od 5. do 8. razreda obilježili su Dan sigurnijeg interneta na nastavi informatike
„Dan sigurnijeg interneta obilježavao se 7. veljače 2023., a ovo je bila 20. obljetnica obilježavanja toga dana u svijetu. Cilj kampanje je doprijeti do djece i mladih, roditelja i skrbnika, učitelja, odgajatelja i stručnih suradnika, kao i industrije, donositelja odluka i političara da ih se potakne da djeluju u sklopu svoje uloge u stvaranju boljeg interneta. Slavljenjem pozitivnog utjecaja interneta, slogan Dana sigurnijeg interneta „Zajedno za bolji internet” potiče sve da se pridruže pokretu, da sudjeluju i da maksimalno iskoriste potencijal interneta da zbliži ljude.“
Izvor: https://csi.hr/2023/01/31/dan-sigurnijeg-interneta-2023-godine-prikljucite-se/
Učenici od 5. do 8. razreda obilježili su Dan sigurnijeg interneta različitim aktivnostima na nastavi informatike sa svojom učiteljicom Anitom Boroz.
Peti razredi
U petim razredima, učiteljica je učenicima podijelila Padlet ploču s pitanjima na koja su trebali odgovoriti , a nakon toga su s učiteljicom razgovarali i komentirali svoje odgovore. Učenici su na ovaj način ponavljali sve ono što su ranije usvojili na nastavi. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnim ishodima nastavnog predmeta Informatika koji su se odnosili na: dobre i loše strane interneta, opasnosti na internetu, sigurnost i privatnost na internetu, internetski bonton (netiquette), autorska prava na internetu.
Na sljedećim poveznicama možete pročitati njihove odgovore na Padlet pločama:
5.a
5.b
5.c
Šesti razredi
U šestim razredima aktivnosti su se provodile tijekom osam nastavnih sati. Učenici su se upoznali s pojmom e-učenje, različitim mrežnim zajednicama učenja te s dostupnim mrežnim digitalnim obrazovnim sadržajima. Poseban naglasak je bio na zaštiti privatnosti, poštivanju autorskih prava, sigurnosti na internetu i pronalaženju informacija online i procjeni njihove pouzdanosti. Nakon toga, učili su o digitalnim tragovima, elektroničkom nasilju i pravilima ponašanja na internetu. Gledali smo kratke videozapise o kojima smo zatim razgovarali. Učenici su analizirali i komentirali različite oblike ponašanja kod djece, kritički procjenjivali i argumentirano iznosili svoje mišljenje. Naučili su što je digitalni ugled te kako ostavljati pozitivne digitalne tragove i tako stvarati pozitivan ugled. Uočili su razliku između klasičnog vršnjačkog nasilja i elektroničkog nasilja. Naučili su kako prepoznati elektroničko nasilje, kako reagirati na nasilje ukoliko su svjedoci nasilja ili žrtve nasilja, što poduzeti i kome se obratiti u takvim situacijama. Također, razgovarali smo o odgovornom vlastitom ponašanju i postupcima kojima možemo pokušati spriječiti događanje nasilja. Učenici su naučili više i o pravilima ponašanja na internetu(netiquette).
Nakon toga učenici su radili svoj digitalni poster. Svaki učenik je dobio jednu od sedam tema za svoj digitalni poster: Internet – prednosti i nedostatci, Zlonamjerni programi na internetu, Sigurnije na internetu, Internetski bonton – netiquette, Digitalni tragovi, Elektroničko nasilje – cyberbullying, Postavke privatnosti i autorska prava. Njihov zadatak je prvo bio istražiti svoju temu, napraviti plan digitalnog postera s najvažnijim informacijama te pronaći slike za poster na internetu i pri čemu je trebalo poštivati autorska prava. Učenici su izrađivali digitalne postere u programu Canva, a završene radove postavili su na Padlet ploču.
Njihove radove možete pogledati na sljedećim poveznicama:
6.a
6.b
6.c
6.d
Sedmi razredi
U sedmim razredima, učenici su prvo kroz online igre ponovili koje informacije se smiju, a koje se ne smiju dijeliti na internetu, o sigurnosti i privatnosti na internetu i autorskim pravima te o poželjnom i nepoželjnom ponašanju na internetu. Nakon toga, učiteljica je preko online aplikacije Mentimeter učenicima podijelila prezentaciju s tri pitanja. Učenici su trebali prvo dobro razmisliti, a zatim odgovoriti. Svi njihovi odgovori odmah su se prikazivali na projekciji pa su s učiteljicom razgovarali i komentirali svoje odgovore. Naglasak je bio na odgojno-obrazovnim ishodima nastavnog predmeta Informatika koji su se odnosili na: dobre i loše strane dijeljenja informacija i njihovo brzo širenje na internetu, odgovorno ponašanje na internetu, važnost poštivanja autorskih prava.
Njihove odgovore možete pogledati u pdf dokumentima na sljedećim poveznicama:
7.ab
7.cd
Osmi razredi
Učenici 8.c i 8.d razreda prvo su kroz online igre ponovili što je elektroničko nasilje i govor mržnje te kako ih prepoznati. Nakon toga, trebali su pomoću interneta samostalno istražiti sljedeće pojmove: catfishing, flaming, malware, phishing, spam, cyberstalking, grooming, happy slaping, sexting, trolling i zapisati si pronađene odgovore. Posljednja aktivnost bila je izrada digitalnog postera s temom: ELEKTRONIČKO NASILJE –CYBERBULLYING u programu Canva. Na posteru je trebalo objasniti što je elektroničko nasilje, kako ga spriječiti, kome se obratiti u slučaju elektroničkog nasilja (kojim osobama, organizacijama) te objasniti sve pojmove koje su ranije istražili. Trebalo je pronaći i prikladne slike za poster, poštujući pri tome autorska prava.
Njihove radove možete pogledati na sljedećoj Padlet ploči:
Svi naši učenici predmetne nastave također su imali priliku sudjelovali u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta tako što su preko Teamsa dobili poveznicu na online Potragu za boljim i sigurnijim internetom sa zanimljivim interaktivnim zadacima koju je napravila udruga „Suradnici u učenju“. U ovome izazovu učenici su trebali: pretraživati Internet, kritički promišljati, čitati s razumijevanjem, uočavati bitno, donositi zaključke na temelju informacija, dobro promisliti prije odgovora. Osim učenika, svi naši učitelji su se imali priliku okušati u online izazovu namijenjenom učiteljima. Detaljnije možete pročitati ovdje: https://ucitelji.hr/online-potrage-za-boljim-internetom-2/
Provedenim aktivnostima učenici su uspješno ostvarili ishode učenja iz nastavnog predmeta Informatika i aktivno su sudjelovali u kreiranju „boljeg“ interneta. Postali su još svjesniji važnosti odgovornog i sigurnog korištenja interneta i stekli znanja i vještine koje će moći primijeniti u svakodnevnome životu.
Uvijek imajmo na umu da bolji internet počinje sa svakime od nas!
Učiteljica informatike: Anita Boroz