« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
WEBUČIONICA - učenje u svakom trenutku
Healthy Kids - vrtim zdravi film
Natječaj Profila Klett: "Želim stablo"
Navike promijeni - školu opremi
Me, Myself and I - Ja i sva moja lica
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Agencija za odgoj i obrazovanje
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Potvrde o školovanju => e-građani
Fizika, od grčke riječi physis što znači priroda
Fizika je temeljna znanost o prirodi jer se na njoj dijelom temelje i druge prirodne znanosti, kemija i biologija. Fizika prije svega istražuje zakone nežive tvari, dok se sa zakonima živog svijeta bavi biologija. Cilj fizike je uočiti opće zakone i povezati naočigled različite strukture koje se pojavljuju u prirodi. Znanje fizike nužno je za razumijevanje svijeta koji nas okružuje. Razumijevanje fizike omogućuje odgovaranje na mnoštvo zanimljivih pitanja koja se postavljaju promatrajući prirodu, npr. Zašto duga ima boje? Kako je nastala Zemlja? Kako je nastao svemir? Zašto Mjesec ne padne na Zemlju? U potrazi za odgovorima na pitanja, fizika se služi eksperimentalnim i teorijskim metodama. Zakoni fizike primjenjuju se i u drugim prirodnim kao i tehničkim znanostima. Neka temeljna otkrića u fizici omogućila su treću tehnološku revoluciju, koja donosi bitne promjene u gospodarstvu i u svim drugim ljudskim djelatnostima. Na primjer, otkriće tranzistora ključ je za konstrukciju računala, otkriće lasera vodi do univerzalnog novog oruđa za obradu i analizu materijala, te velikih promjena u medicini.
Fizika je teorijska, ali i eksperimentalna znanost. Eksperiment je postupak kojim se promatra prirodna pojava ili se izaziva radi opažanja, istraživanja i otkrivanja zakonitosti.
Fizika je vrlo dinamična znanost. Ipak, učenici u školama trebaju najprije učiti onu najelementarniju fiziku te stjecati prirodoznanstvenu pismenost kao nužnu osnovu za rad s novim tehnologijama. Upravo zbog toga fizika ne smije biti učenje činjenica i pravila napamet, već je potrebno kod učenika razviti kreativno razmišljanje kako bi mogli primijeniti znanje fizike na konkretne probleme. Praktičan rad u nastavi fizike omogućuje učenicima da samostalno riješe problem, uoče ovisnost između promatranih fizikalnih veličina pa čak i definiraju fizikalni zakon. Na taj način, učenici razvijaju fizikalni način razmišljanja. Važno je da učenici uočavaju i tumače primjere primjene fizike u tehnici, medicini, biologiji, ekologiji, astronomiji. Eksperimenti su vrlo važna sastavnica učenja fizike u usvajanju njezinih metoda i fizikalnog načina mišljenja.
Učiteljica fizike, Marina Zirdum