« Studeni 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
WEBUČIONICA - učenje u svakom trenutku
Healthy Kids - vrtim zdravi film
Natječaj Profila Klett: "Želim stablo"
Navike promijeni - školu opremi
Me, Myself and I - Ja i sva moja lica
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Agencija za odgoj i obrazovanje
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Potvrde o školovanju => e-građani
Svrha tjelesnoga i zdravstvenoga područja jest usvajanje znanja, stjecanje vještina i navika te razvijanje pozitivnoga stava prema tjelesnoj aktivnosti i zdravomu načinu življenja kako bi se omogućilo dosizanje najboljih tjelesnih i duševnih potencijala pojedinca.
Tjelesno i zdravstveno područje od temeljnoga je značaja za skladan razvoj psihosomatskih osobina učenika, za razvoj njihovih psihičkih osobina i motoričkih sposobnosti, za usavršavanje biotičkih motoričkih i socijalnih motoričkih znanja te za razvoj temeljnih kompetencija, a poglavito onih koje proizlaze iz potrebe primjerenoga i stalnoga prilagođavanja novim radnim i životnim okolnostima.
Ono omogućava da učenici tijekom školovanja upoznaju svoje tijelo, njegovo funkcioniranje, mogućnosti i ograničenja, da razumiju važnost i nauče kako da tijekom cijeloga života održavaju i unaprjeđuju tjelesnu spremnost i zdravlje, razumiju povezanost tjelesnoga, duševnoga i emocionalnog zdravlja, upoznaju načine usvajanja zdravih navika i izbjegavanja onih pogubnih po zdravlje te mogućnosti traženja pomoći u slučaju bolesti, poteškoća u učenju, poteškoća u osobnim i društvenim odnosima.
Učenici će:
• razumjeti razvoj i funkcioniranje vlastitoga tijela
• usavršiti kineziološka znanja i vještine, i znati ih primijeniti u športskim i športsko-rekreativnim aktivnostima
• razviti svijest o važnosti tjelesnoga vježbanja za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja
• znati pravilno procijeniti te odabrati tjelesnu aktivnost i prehranu, najbolje za očuvanje zdravlja
• održavanje dobre tjelesne spremnosti te razumjeti utjecaj nepravilne prehrane na razvoj bolesti i poremećaja
• razumjeti pojmove i značajke nezdravih navika, rizičnih ponašanja i ovisnosti te znati kako one narušavaju zdravlje
• razumjeti tjelesne, duševne i emocionalne značajke razvoja kroz djetinjstvo i adolescenciju
Iz Nacionalnog okvirnog kurikuluma
Opće preporuke Svjetske zdravstvene organizacije (2010.)
Preporuke za djecu i mlade u dobnoj skupini od 5 do 17 godina.
Za djecu i mlade tjelesna aktivnost uključuje igru, sportske aktivnosti, hodanje, trčanje, rekreaciju, tjelesni odgoj, planirane vježbe te sve aktivnosti koje se provode u sklopu obitelji, škole i zajednice.
Preporuke za tjelesnu aktivnost u toj dobi koja unaprjeđuje srčano-plućnu i mišićnu kondiciju, zdravlje kostiju te biomarkere srčano-žilnog i metaboličkog zdravlja su:
Obzirom da redovito vježbanje na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture niti blizu ne ispunjava preporuke Svjetske zdravstvene organizacije svake školske godine nastojimo stvoriti uvjete koji bi zainteresiranim učenicima omogućili više dodatnih sati vježbanja. Tu je ponuda nekoliko izvannastavnih aktivnosti kroz učlanjenje u Školsko športsko društvo Đuro Pilar kao i uključenje u izvanškolske aktivnosti. Oko onoga što je dobro za nas uvijek se isponova moramo truditi dok ono što je loše dolazi samo – isti čas kad odustanemo od rada za našu dobrobit. Naše tijelo i cijeli organizam savršeno će se prilagoditi zahtjevima koje pred njih postavljamo. Postignutu kondiciju možemo zadržati samo na jedan način da ustrajemo u vježbanju. Onog časa kada prestanemo vježbati organizam će se početi prilagođavati novim (manjim) zahtjevima.
Kriteriji ocjenjivanja u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture
Senzitivne faze u razvoju motoričkih sposobnosti