preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Pilar" Slavonski Brod

Login
Tražilica

 

    

 

 

 

Raspored informacija 

 

Kalendar školske godine

 

 

 

Popis udžbenika

 

             

 

 

 

Osmi razredi obavijesti

 

 

 

Upisi.hr 

Office 365 za škole

OFFICE365 ZA ŠKOLE

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2017.

Ukupno: 272153
Ovaj mjesec: 3187
Ovaj tjedan: 48
Danas: 48
Kalendar
« Srpanj 2023 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Lista linkova je prazna
 

OŠ "Đuro Pilar", Slavonski Brod

http://os-djpilar-sb.skole.hr/ 

©2008-2023

Sva prava pridržana

Školsko zvono

             

     

 

      

 

 

GOOGLE

      

 

 

YOUTUBE

Vjeronauk

Vjeronauk u školi našao je svoje prirodno i nezaobilazno mjesto u cjelini školskoga odgojno-obrazovnoga sustava,   svojim je sadržajima i ciljevima ucijepljen u demokratsku i pluralnu školu i dao je nepobitan prilog cjelovitom odgoju djece i mladeži u njima.

Glavna svrha vjeronauka u osnovnoj školi je „sustavno i što cjelovitije, dijaloški i ekumenski...upoznavanje...katoličke vjere...“ /Plan i program iz 1991. godine/. Cilj vjeronauka u školi je doprinijeti cjelovitom razvoju sposobnosti i vještina na spoznajnoj, doživljajnoj i djelatnoj razini, zatim doprinijeti  cjelovitom razvoju osobnog, nacionalnog, crkvenog, duhovnog, vjerskog i moralnog identiteta.

Vjeronaukom u školi  Crkva pruža važan doprinos sveukupnom odgoju i obrazovanju. U središtu vjeronauka je  ljudska osoba koju treba promicati na način da se djeci i mladima pomogne da uoče religioznu komponentu kao neizostavni čimbenik za svoj rast u ljudskosti i slobodi. Stoga vjeronauk nastoji pomoći u sazrijevanju dubokih "pitanja smisla" koja mladi nose u sebi, pokazujući kako Kristovo evanđelje pruža istinit i pravi odgovor, čija je plodnost ukorijenjena u kulturalnom tkivu europskih naroda. Na taj način vjeronauk pomaže učenicima da zrelije osmisle i ostvare vlastiti život u obitelji i u društvu.

Glavna  zadaća vjeronauka u školi je  upoznavanje, čuvanje i razvijanje vlastitog te upoznavanje i poštivanje tuđega vjerskog, kulturnog i nacionalnog identiteta. Otvorenost prema drugima i različitima, upoznavanje u duhu ekumenizma svih kršćanskih Crkava i dijalog s drugim religijama sastavni je dio katoličkog vjeronauka u školi.

Škola koja želi promicati cjelovitoga čovjeka i autentičnu kulturu ne može zanemariti religioznu i duhovnu dimenziju čovjekova života.

Tako bismo mogli reći da je upravo religijska, prosudbena i dijaloška osposobljenost učenika ona temeljna kompetencija koju posreduje vjeronauk u školi, a koju učenik i mladi čovjek može ostvariti unutar vjeronauka u školi.

 

Kriteriji ocjenjivanja za vjeronauk

Znanje:

Odličan: učenik u cijelosti usvojio nastavne sadržaje, pojmove, događaje. Povezuje i primjenjuje naučene sadržaje.

Vrlo dobar: učenik je malo nesiguran u opisivanju, interpretiranju i izlaganju nastavnih sadržaja, nesiguran u njihovu povezivanju.

Dobar: učeniku je potrebna pomoć nastavnika u iznošenju nastavnih sadržaja, poznaje ključne pojmove, ali ih ne zna sa sigurnošću povezati ni opisati.

Dovoljan: učenik djelomično usvojio nastavne sadržaje, ne povezuje ih i ne zna ih opisati.

Nedovoljan: učenik ne poznaje pojmove, nastavne sadržaje, ne prepoznaje pojmove.

 

Stvaralačko izražavanje:

Odličan: sastavi i ostali radovi su precizni, točni, opširno opisani, povezani s temom, osobni stav izgrađen.

Vrlo dobar: u pismenom ili usmenom izražavanju učenik se ne uspijeva točno i precizno izjasniti.

Dobar: učeniku je potrebna pomoć nastavnika da bi započeo rad, odgovorio na pitanja, opisao temu ili pojam.

Dovoljan: opis teme, pojma i njihovi međusobni odnosi na razini prepoznavanja.

Nedovoljan: učenik ne uspijeva opisati temi, pojam, događaj, ne zna se ni na neki drugi način izjasniti.

 

Kultura međusobnog komuniciranja:

Odličan: uvijek pristojan, kulturan, uzorno se vlada prema nastavniku i učenicima iz razreda.

Vrlo dobar: učeniku je ponekad potreban poticaj da bi se kulturno i pristojno ponašao te poštivao druge.

Dobar: učeniku su  često potrebni savjeti i pomoć nastavnika kako bi uspio kontrolirati svoje ponašanje i poštivati druge.

Dovoljan: učenik slabo i uz pomoć nastavnika uspijeva kontrolirati svoje ponašanje i poštivati druge.

Nedovoljan: učenik ne želi surađivati, ometa druge, ne pazi nastavu, ne sluša nastavnika, potreban stalan poticaj, kontrola i pomoć nastavnika

 

Zalaganje:

Odličan: učenik redovito nosi pribor i izvršava svoje obveze na satu i po potrebi kod kuće.

Vrlo dobar: učenik ponekad ne izvrši do kraja svoje obveze zbog slabe koncentracije ili nemara.

Dobar: učenik često zaboravi pribor, slabo se javlja na satu, potreban poticaj nastavnika.

Dovoljan: učenik uglavnom ne nosi pribor, ponekad zainteresiran za oblike rada koje voli, ponekad se javi pročitati ili odgovoriti na postavljeni zadatak.

Nedovoljan: učenik ne nosi pribor, nezainteresiran za bilo koji način rada, ne odgovara na postavljena pitanja, potreban stalan poticaj i pomoć u nastavi.

 

 

 

 

 

preskoči na navigaciju