« Srpanj 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
WEBUČIONICA - učenje u svakom trenutku
Healthy Kids - vrtim zdravi film
Natječaj Profila Klett: "Želim stablo"
Navike promijeni - školu opremi
Me, Myself and I - Ja i sva moja lica
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Agencija za odgoj i obrazovanje
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Potvrde o školovanju => e-građani
Vjeronauk u školi našao je svoje prirodno i nezaobilazno mjesto u cjelini školskoga odgojno-obrazovnoga sustava, svojim je sadržajima i ciljevima ucijepljen u demokratsku i pluralnu školu i dao je nepobitan prilog cjelovitom odgoju djece i mladeži u njima.
Glavna svrha vjeronauka u osnovnoj školi je „sustavno i što cjelovitije, dijaloški i ekumenski...upoznavanje...katoličke vjere...“ /Plan i program iz 1991. godine/. Cilj vjeronauka u školi je doprinijeti cjelovitom razvoju sposobnosti i vještina na spoznajnoj, doživljajnoj i djelatnoj razini, zatim doprinijeti cjelovitom razvoju osobnog, nacionalnog, crkvenog, duhovnog, vjerskog i moralnog identiteta.
Vjeronaukom u školi Crkva pruža važan doprinos sveukupnom odgoju i obrazovanju. U središtu vjeronauka je ljudska osoba koju treba promicati na način da se djeci i mladima pomogne da uoče religioznu komponentu kao neizostavni čimbenik za svoj rast u ljudskosti i slobodi. Stoga vjeronauk nastoji pomoći u sazrijevanju dubokih "pitanja smisla" koja mladi nose u sebi, pokazujući kako Kristovo evanđelje pruža istinit i pravi odgovor, čija je plodnost ukorijenjena u kulturalnom tkivu europskih naroda. Na taj način vjeronauk pomaže učenicima da zrelije osmisle i ostvare vlastiti život u obitelji i u društvu.
Glavna zadaća vjeronauka u školi je upoznavanje, čuvanje i razvijanje vlastitog te upoznavanje i poštivanje tuđega vjerskog, kulturnog i nacionalnog identiteta. Otvorenost prema drugima i različitima, upoznavanje u duhu ekumenizma svih kršćanskih Crkava i dijalog s drugim religijama sastavni je dio katoličkog vjeronauka u školi.
Škola koja želi promicati cjelovitoga čovjeka i autentičnu kulturu ne može zanemariti religioznu i duhovnu dimenziju čovjekova života.
Tako bismo mogli reći da je upravo religijska, prosudbena i dijaloška osposobljenost učenika ona temeljna kompetencija koju posreduje vjeronauk u školi, a koju učenik i mladi čovjek može ostvariti unutar vjeronauka u školi.
Kriteriji ocjenjivanja za vjeronauk
Znanje:
Odličan: učenik u cijelosti usvojio nastavne sadržaje, pojmove, događaje. Povezuje i primjenjuje naučene sadržaje.
Vrlo dobar: učenik je malo nesiguran u opisivanju, interpretiranju i izlaganju nastavnih sadržaja, nesiguran u njihovu povezivanju.
Dobar: učeniku je potrebna pomoć nastavnika u iznošenju nastavnih sadržaja, poznaje ključne pojmove, ali ih ne zna sa sigurnošću povezati ni opisati.
Dovoljan: učenik djelomično usvojio nastavne sadržaje, ne povezuje ih i ne zna ih opisati.
Nedovoljan: učenik ne poznaje pojmove, nastavne sadržaje, ne prepoznaje pojmove.
Stvaralačko izražavanje:
Odličan: sastavi i ostali radovi su precizni, točni, opširno opisani, povezani s temom, osobni stav izgrađen.
Vrlo dobar: u pismenom ili usmenom izražavanju učenik se ne uspijeva točno i precizno izjasniti.
Dobar: učeniku je potrebna pomoć nastavnika da bi započeo rad, odgovorio na pitanja, opisao temu ili pojam.
Dovoljan: opis teme, pojma i njihovi međusobni odnosi na razini prepoznavanja.
Nedovoljan: učenik ne uspijeva opisati temi, pojam, događaj, ne zna se ni na neki drugi način izjasniti.
Kultura međusobnog komuniciranja:
Odličan: uvijek pristojan, kulturan, uzorno se vlada prema nastavniku i učenicima iz razreda.
Vrlo dobar: učeniku je ponekad potreban poticaj da bi se kulturno i pristojno ponašao te poštivao druge.
Dobar: učeniku su često potrebni savjeti i pomoć nastavnika kako bi uspio kontrolirati svoje ponašanje i poštivati druge.
Dovoljan: učenik slabo i uz pomoć nastavnika uspijeva kontrolirati svoje ponašanje i poštivati druge.
Nedovoljan: učenik ne želi surađivati, ometa druge, ne pazi nastavu, ne sluša nastavnika, potreban stalan poticaj, kontrola i pomoć nastavnika
Zalaganje:
Odličan: učenik redovito nosi pribor i izvršava svoje obveze na satu i po potrebi kod kuće.
Vrlo dobar: učenik ponekad ne izvrši do kraja svoje obveze zbog slabe koncentracije ili nemara.
Dobar: učenik često zaboravi pribor, slabo se javlja na satu, potreban poticaj nastavnika.
Dovoljan: učenik uglavnom ne nosi pribor, ponekad zainteresiran za oblike rada koje voli, ponekad se javi pročitati ili odgovoriti na postavljeni zadatak.
Nedovoljan: učenik ne nosi pribor, nezainteresiran za bilo koji način rada, ne odgovara na postavljena pitanja, potreban stalan poticaj i pomoć u nastavi.